Reset Calculateur

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Corik
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Reset Calculateur

Message par Corik »

Si la Camaro se traîne suite à un plein avec de l'essence de mauvaise qualité, ou si après diagnostic et réparation d'un pb, des défauts persistent, voici la procédure, en anglais, pour ré-initialiser le calculateur :
Si certains se sentent une âme de traducteur, alors ne pas hésiter :D afin que ce post soit accessible au plus grand nombre.
Mais en 2 mots, il est préconisé de retirer les fusibles repérés n°5 et n°20, de laisser la Camaro ainsi durant plusieurs heures (une nuit par exemple), puis de re-positionner les 2 fusibles (localisés sur la photo ci-dessous) et de démarrer la voiture.
Tous les défauts devraient être (normalement) effacés! :good:

NB : il est précisé que le fait de débrancher la batterie, même pendant plusieurs heures n'efface pas les défauts, car en fait ceux-ci sont mémorisés dans le calculateur qui possède sa batterie (lithium) propre (comme dans un PC finalement).

N'hésitez pas à compléter ces infos, ou à les ajuster si vous relevez des erreurs de fond.
Nous faire part également de défauts que vous auriez constatés (leur origine, leur cause) sur votre Camaro et la façon dont vous (ou votre concession) les aurait effacés.
Merci :)

***************************************************************************************************

Make sure the engine and ignition are turned off
Locate Fuse Panel in front of the passenger's side front strut tower and pull the cover
Remove #5 and #20 (15A fuses) (photo of location below)
Let the car sit for at least several hours (overnight is preferable)
Install #5 and #20 (15A) fuses
Install Fuse Panel cover
Restart vehicle and enjoy
Note: Do not unplug the battery. It has no effect.
Pour le reset il y a deux fusibles à enlever pendant quelque heures
PIP4728: Higher Than Expected 0-60 MPH (97 KPH) Acceleration Time - (Nov 4, 2009)
Subject: Higher Than Expected 0-60 MPH (97 KPH) Acceleration Time
Models: 2010 Chevrolet Camaro
with V8 Active Fuel Management Engine (RPO L99)
and 6 Speed Automatic Transmission (RPO MYC)
-------------------------------------------------------------------------------
The following diagnosis might be helpful if the vehicle exhibits the symptom(s) described in this PI.
Condition/Concern:
Some customers may complain of higher than expected 0-60 MPH (97 KPH) acceleration times when hot ambient temperatures are present. In some cases, they may report 0-60 times around 7 seconds.
This may be the result of the vehicle being filled with regular grade unleaded gasoline at one time. If the vehicle has been filled with regular unleaded gasoline, the ECM may be compensating for the lower octane by retarding the ignition timing during certain driving conditions.
Recommendation/Instructions:
If SI diagnosis does not isolate the cause of this concern, perform the suggestions below if the customer wants the best performance from their Camaro:
•In an area where it is legal to do so, take a snapshot of a 0-60 WOT acceleration event and compare the vehicle speed parameter to the snapshot timer to determine the 0-60 MPH time.
•Determine what gasoline octane the customer has been filling the vehicle with.
• 2a. If they have never used anything but premium unleaded with a posted octane of 93 or higher, go to step 3.
• 2b. If they occasionally use regular or mid-grade gasoline, the gasoline must be removed from the tank and it must be refilled with premium fuel of 93 octane or greater. This can be done by advising the customer to switch to premium fuel of 93 octane or greater and returning after a few tanks of premium fuel have been consumed. Or, if immediate results are necessary, drain the fuel tank, refill it with premium fuel of 93 octane or greater, and drive the vehicle at least 15 miles to purge the old fuel out of the fuel rail and lines.
•Reprogram the ECM with the latest TIS2Web calibrations to reset the ECM adapts. Normally this reset can also be accomplished by pulling the 2 main ECM fuses (F13R and F20U) shown in the ECM Power, Ground, MIL, and Serial Data Schematic (SI Document # 2209065).
•In an area where it is legal to do so, take another snapshot of a 0-60 WOT acceleration event and compare it to the original snapshot to determine if the 0-60 MPH time has increased. If an increase is noted, advise the customer that they should only use premium unleaded gasoline with a posted octane rating of 93 or higher to continue getting the best performance from their Camaro. This is outlined on page 8-45 of the owner's manual. GM Connect Message G_0000037144 was also sent out on 9/2/2009 about filling stock units with premium gasoline.
Please follow this diagnostic or repair process thoroughly and complete each step. If the condition exhibited is resolved without completing every step, the remaining steps do not need to be performed.
Pièces jointes
Reset calculateur sur boite à fusibles.jpg
Dernière modification par Corik le 04 mars 2014, 10:14, modifié 2 fois.
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johnkeats
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Re: Reset Calculateur

Message par johnkeats »

Super info ! Merci :good:
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Re: Reset Calculateur

Message par hassi67 »

Info intéressante enregistrée pour ma part. Et merci. ;-)


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